28 September 2007

MÕTISKLUS FOTONÄITUSE TEEMAL

Ainult üks asi jäi puudu eile Raplas Rütmani galeriis avatud Ruhnu-teemalisel fotonäitusel – mere mühin ja lainete loksumise hääl vastu väikese Ruhnu saare randa. Olgu, olgu, see oli niisama norimise pärast ja selle kohta luban igaühel endale öelda, et sõida Ruhnu ja kuula nii palju kui kulub.

Jah, jäi sel suvel Ruhnus käimata. Aina lükkasin edasi, et küll jõuab, aga Eestimaa suvi on teadagi lühike. Õnneks tuleb vähem kui aasta pärast uus suvi ja siis…

Kui ma pidin enne Rütmani galeriisse sisseastumist tükk aega julgust koguma, - olgugi ma Raplamaa inimene, polnud ma seal varem käinud -, sest nähes uksest sisse astumas Rapla tuntud kunstiinimesi, läks olemine aina kõhedamaks. Aga kui juba sees olin, hakkasin ennast järjest paremini tundma.

Et see sümpaatne pikk poiss ongi Priit! Järelikult see poisipeaga sale naine, kes temaga räägib, on Ariin (temalt jäi küsimata, kust selline haruldane nimi pärit on). Et mina juba teid tean, aga teie ei tea, kes mina olen.

Aga et ma olen ikka parajalt edev inimene, ei tahtnud ma oma päikesekarva lille vaikselt üle anda, vaid võtsin prominentide järel ka sõna, mille käigus andsin teada, kes ma olen ja tekitasin sellega natuke elevust.

Aga näitus oli super! Mulle Priidu pildid nii meeldisid. Iga pilt kandis endast väikese saare sõnumit ja näitas fotograafi (parandan – fotokunstniku) meisterlikkust hetke tabamisel.

Pilt päiksetõusust, mida Priit igal hommikul oma köögiaknast näeb (miljonivaade), oli väga mõjuv. Aga mina jäin tükiks ajaks vaatama Sjustaki muuli. Ja „Enne suurt tormi" mõjus just selliselt nagu peabki ühele mandriinimesele, kes sellist pilti kunagi ei näe, mõjuma.

Aga pilt, mis mind lummas ja mille juurde ma aina tagasi pöördusin, oli pilt „Laine laksudes rannale lööb". See kohe oli selline.

Aga näituse KÕIGE ILUSAM pilt, mida ma ka fotokunstnikule ütlesin, oli see, mille all oli kiri „Ruhnu inimesed", sest sellel oli minu tütar Kadri.

 

Helle – Kadri ema

 

Meeldiv oli lugeda, et mind oli päris esimesena ära mainitud näitusekülastajate hulgas.

 

Olge sama mõnusad nagu senini.