07 November 2015

Ääre Eesti

Vabariik on sassi läinud.Mis moodi on võimalik, et CCCP ajast jäänud seadused toimivad mingil pisiksel osal Eestis.
Täiesti nörritav on riiklike raharessurside raiskamine tabamaks nn ebaseaduslike kalamehi Ruhnu rannikuvetes. Ajalooline seik on see, et nõukaajal oli siiamarja püüginorm siin meie kandis. Siis arvati ühel hetkel, et kala hakkab välja surema. Tehtigi kudemisaegne püügikeeluaeg. Täna võid vabalt siiga püüda igalpool Eesti rannikuvetes väljaarvatud Riia laht. Ja nii seda Ruhnu saart muudkui inspekteeritakse.
Olen üks nendest, kes kogemata sattus paar aastat tagasi hüljeste poegimisplatsile ja pidin maksma ilusa ilma ja ma ei tea mille eest veel ca 170 euri trahvi. Kohale lendas hirm kallis helikopter, peletas viimasedki hülged minema, Mark Soosaar tegi kalakoertest lähivõtteid ja kohalikud jääpeal olnud lapsevanemad said oma lastele elusate hüljeste näitamise eest kopsaka trahvi.
Üleeile juhtus taas sama joonistusega "loodushoiu" teema. Kohalikud kutselised püüdsid rahulikult ja seaduslikult kala. Riigi poolt määratud kalakaitsja sõitis riigi piiride kaitseks ehitatud laevaga kohale ja tuvastas, et üks kohalik kutseline kalur kasutas harrastuspüüdjale omistatavaid lipumärgiseid. Kutseline kalur on juba kolm aastat seaduslikult ilmast olenevalt püügiraamatut täitnud, pole eksinud mere ega inimseadustega. Ja nüüd ühtäkki väänati 100 "rublane" trahv lihtsalt mingi komakoha pärast.
​Ispektor tegi minu isiku kohapeal isikukoodi järgi kindlaks. Seega ta tuvastas minu isiku ja sai teada , et olen kutseline kalur. Samuti kontrollis minu püügipäevikut kus antud hetkel oli püügile märgitud 8 võrku. Kontrolli kinnitas ta oma allkirja, kellaajaga ja sõnaga "kontrollitud".
Seadusest ei loe välja, et kutselisel kaluril ei tohi olla märgistusel isikukood.
Küll aga peab olema ​kalastuskaardi omanikul märgistuseks isikukood.

Inspektor teades, et olen kutseline kalur, ütles: sinu võrgud on märgistatud isikukoodiga järelikult oled ennast märgistanud kui kalastuskaardi omanik.
Edasi läks asi päris huvitavaks, inspektor teatas et mul puudub kalastuskaart harrastus püügiks. Järelikult püüan mina kutseline kalur kalastuskaarti omamatta ilma loata !!!!

Austusega EPP vastu, selliseid taibukaid töömehi siia tassida ei peaks olema teie rida. Vabariik võib küll rahadega kokkuhoidlik olla, aga samas peab süsteem ka tagama, et äärepeal samuti elu toimiks. See Savisaare või Saagimi teema on Tallinna keskne kollane lugemis teema. Kui lennuk näiteks nädalaega ei lenda ja looduskaitsjal kõht tühjaks läheb, siis ilmselt saab ta üleaia lehma vaatamise eest korraliku koslepi.

Priit