13 June 2012

Lennukite vanaisa külastas Ruhnut.








Aasta oli 1946, kui tehase rasked raudväravad lahti krigisesid ning lennurajale veeres rauast kotkas mis tuliterana, oma legendaarset teenistust alustas.
Tol päeval keset Juuni kuud, ei uskunud ilmselt keegi, et see sama masin lendab läbi Milleeniumi ja kaugemalegi.
Kõik linnud on loodud lendama ja tundub nii, et "Cessna 140" on seda ütlust väga tõsiselt võtnud.

Varustatud saja hobujõulise, nelja silindrilise Rolls-Royce mootori ning väleda kahekohalise kerega, kruiisib Cessna mööda pilvi ja taevalaotust kiirusel 160 Km/h.
Kui suuremad linnud kiusama tulevad, on ta aga võimeline sööstma kuni 200 Km/h

See ajalooline masin on saanud täieliku remondi ning on rattast-tiivani originaal.
Välja arvatud raadio, mis peab olema kaasaegne lennu-ohutuse tagamiseks.
Ka värv lennuki kerel on taastatud nii nagu ta 1946 aastal peale võõbati.
Piloot Kari Kemppi ja tema reisikaaslane Outi Aramo, ilmselgelt seiklusjänulised ja julged inimesed, saabusid meile Soomest.
Olles vaimustuses meie Ruhnu randadest ja metsadest, mida nende endi väitel Soome saartel tihti ei trehva. Isegi ümarad kivid pakkusid Outi'le palju silmailu, sest tema kodumaal, on kivid konarlikud ja teravad.

Talvel lendab Kari tihti külmunud järvedele nind selleks on lennukile lisavarustusena olemas alla käivad suusad.
Selle uhke lennuki omanikeks on kamp entusiaste, kes sedasorti masinaid tulihingeliselt fännavad, nende hulgas ka Kari ise, kes õppis sama kotka turjal lendama juba aastal 1986.
Selle konkreetse teras-linnu nimi on "OH-CSX" ning ta on kantud Soomes muuseumi registrisse kui väärikas ja kindlasti ka väga praktiline eksponaat.
Aastas lendab ta keskmiselt 60-80 tundi, mis on täiesti piisav, et olla taevalaotuse kõigutamatu, väärikas Vanaisa.
Aitähh Outi ja Kari, ning tulge kindlasti meile tagasi, on au võõrustada sellist ellujääjat oma saare lennuväljal. Parimat teile, põhjanaabrid !

Marten