03 March 2017

Laevaliiklusest Saarte Hääles

Riik valis Ruhnu ja Hiiumaaga laevaühendust pidama Kihnu Veeteed, kes küsis mõlema liini opereerimise eest rohkem raha kui Saaremaa Laevakompanii ja Tuule Liinid oma ühispakkumuses.
Majandus- ja taristuminister Kadri Simson kirjutas alla käskkirjale, millega palkas järgmiseks viieks aastaks Ruhnu–Roomassaare ja Ruhnu–Pärnu parvlaevaliinile vedajaks Kihnu Veeteed. Firma saab oma kasutusse seni neid liine teenindanud Runö laeva ja riik maksab ettevõttele aastase teenuse osutamise perioodi eest kokku 591 822 eurot pluss käibemaks.
Eile allkirjastas minister käskkirja, millega Kihnu Veeteed sai endale ka Hiiu- ja Saaremaa vahelise laevaliini.
“Sõru–Triigi parvlaevaliinil hakatakse vedajale lepingu kohaselt maksma ühistransporditoetust aastas 783 780 eurot (ilma käibemaksuta), millele lisandub vedaja arvete alusel hüvitis kütuse ja kaldavoolu kulude eest,” ütles MKM-i pressiesindaja Mihkel Loide.
Ehkki mõlema hanke võitmiseks oli ainus kriteerium odavam hind, ei võtnud ministeerium SLK ja Tuule Liinide ühispakkumisi arvesse. Põhjuseks see, et riigi väikesadamaid haldav Saarte Liinid ei andnud saarlaste ettevõtetele ministeeriumi arvates sobivat kinnitust sadamate kasutamise lepingu sõlmimise osas.
Ühispakkujate hinnangul on nende suhtes käitutud õigusvastaselt ja pahatahtlikult, välistades võimaluse osaleda otselepingu sõlmimise menetluses ning sõlmida liiniveo teenuse osutamise leping. Teadupärast vaidlevad Saarte Liinid ja Väinamere Liinid omavaheliste võlgnevuste üle.

KÜSITUD HINNAD:
Sõru–Triigi
• Kihnu Veeteed
783 780
• Saaremaa Laevakompanii
575 200 
Ruhnu–Roomassaare–Pärnu
• Kihnu Veeteed
591 822
• Saaremaa Laevakompanii
440 930
Allikas: MKM